tisdag 28 september 2010

Introduktion

God morgon allihop!

Har vart vaken i en timme redan dock, men orkade inte sätta mig vid datorn direkt, men nu sitter jag iallafall här och tänkte uppdatera lite. Har märkt nu att jag skriver mycket mer på bloggen än vad jag gjorde förut, men jag är fortfarande dålig på det där med att lägga upp bilder, men det kommer väll det också, eller vad tror ni?

Idag har jag iallafall första introduktionsdagen på Media Markt, och som jag har längtat till det! Det ska bli så himla skönt att få komma igång och jobba igen efter 4 dagar utan att ha jobbat. Jag blir helt tokig av att inte få jobba kan jag ju säga. Men det är ju rent och fint här hemma iallafall, man får väll se nånting positivt med att man går hemma. Haha.

Idag. för ett år sedan, så satt jag och var jätte nervös. Bara några timmar kvar tills det är exakt en dag sedan som jag tryckte på den där knappen som sa om jag blev godkänd eller inte! Ett år sedan! Förstå vad tiden går fort! Det är helt sjukt. Och på torsdag är det exakt ett år sedan som jag satt och var nervös för att jag inte skulle klara uppkörningen, men den klarade jag också! Så på torsdag är det ett år sedan som jag fick mitt körkort. Som sagt, tiden går fort. Det är helt sjukt ibland hur fort tiden går.

Och på tal om att tiden går fort, när jag hade haft mitt körkort i ett halvår ungefär så blev jag stoppad av polisen för första gången efter att jag fått körkortet. Och nu, efter att jag har haft körkortet i ett år, då blir jag stoppad av polisen igen. Hur sjukt är inte det? På ett år så har jag blivit stoppad av polisen två gånger, medan jag har fått höra dom som blivit stoppade typ fem gånger på samma dag som dom fick körkortet. Fast det kanske är för att man har bott i Fagersta, och att poliserna inte stoppar folket så jätte ofta där? Eller? Ah, jag vet inte, jag tycker bara att det känns helskumt. Haha. Fast jag blir lika livrädd varje gång dom stoppar mig, fast jag vet att jag inte har gjort något fel. Haha.

Idag är det förresten 6 månader sedan som jag och Tomas blev tillsammans, så vi firar ett halvår idag :) Men som sagt så känns det som att det är mycket mer, men det är ju inte det. Men det är ju på ett positivt sätt som det känns som det. Så idag ska Tomas laga finmat, hoppas det smakar lika gott som första gången jag fick smaka det (det vill säga första gången som vi träffades överhuvudtaget). Men det tror jag nog att det gör. Haha. Är ju inte direkt bortskämd med finmat på vardagarna, eller överhuvudtaget. Haha.

Nej, funderar på om jag ska ut och gå en timme nu innan jag äter frukost och fixar mig. Ska kolla om Tomas ska med, annars går jag nu på en gång.

See you!


1 kommentar:

  1. men gu va roligt gumman :D hoppas det blir fler månader & år & ännu längre än så!
    Hur träffades ni egentligen? ;)

    SvaraRadera