tisdag 21 september 2010

Onsdag

God morgon allihop!

Idag hoppas jag på att dagen går lite bättre såhär på morgonen, men hittills har det ju inte vart några problem, så det blir nog bra. Haha, eller vad tror ni? Det hoppas jag iallafall. Och såhär är det, jag har bara tre dagar kvar på mitt gamla jobb (Dragon Palace i Fagersta), för nästa vecka börjar jag på mitt nya jobb (MediaMarkt  här i Västerås), så ja, så ser det ut nu. Det är skönt, fast samtidigt lite läskigt. Haha. Jag fick en tjänst på 60%, trodde först att jag skulle få den som va på 13% eftersom att jag är så ung och grejer, men tydligen inte. Så det känns ju skönt att jag fick så pass mycket ändå. Så nu är det bara att handla svarta byxor och svarta skor, och se till så att jag byter fack från restaurangfacket till handelsfacket.

Det känns lite tråkigt att lämna gamla jobbet, jag har ju ändå vart där i 1 år, men samtidigt så är det ju inte så roligt med allt pendlande heller. Det går ju åt massor med pengar på det, och med tanke på att jag inte har världens bästa lön där heller, så ah. Då är det ju bättre att byta. Plus att jag inte riktigt kända att jag som person utvecklades där. Det är ju liksom samma saker varje dag, det är ju inte så mycket nytt. Men så är det ju på vissa ställen. Men nu ska jag som sagt börja jobba på Media Markt, så nu blir det massor med nytt att lära sig, men det ska nog gå bra får vi hoppas. Haha, jag är ju ganska lättlärd, så det är ju bra, eller hur? Och om alla undrar så kommer jag inte jobba på golvet, jag kommer jobba i kassan och kundservice, så fråga inte mig om plattänger och gud vet allt, för det har jag inte den blekaste aning om faktiskt.

Oj, nu har jag skrivit en hel massa ser jag, men så blir det ibland. Jag är duktig på att skriva en hel massa saker, men jag är jätte dålig på att lägga upp bilder och allt sånt där. Men vem vet, nu när jag kommer jobba här så kanske jag har mer energi och tid att göra lite mer roligt i  bloggen än att bara skriva massa saker då och då. Eller vad tror ni? Det tror iallafall jag, och jag kan säga att jag längtar till att börja jobba här på Media Markt.

Och justja, i och med att jag börjar på Media Markt så flyttas våran Thailandresa till senare, runt januari-februari någon gång, det va där allting hängde kan man säga, på min semester. Så då sköt vi upp den, så då fick jag börja. Så det känns skönt. Har introduktion nästa vecka, på onsdag och torsdag, och så börjar jag jobba på fredagen. Så det blir nog bra.

Men nej, nu ska jag dricka upp mitt te och fixa lite innan jag ska dra mig till bussen och tåget. Ska komma ihåg att ta med lite saker också. Men kanske skriver ett inlägg ikväll eller imorrn, vi får se.

See you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar